Tampa & Ft Lauderdale

I Tampa ligger Busch Gardens, en kombinerad djur och nöjespark som är väl värd ett besök om man är i krokarna. Vi hittade ett hotell som låg intill parken, visserligen inte vid ingången men det tog bara 15-20 min att promenera dit.
Tyvärr var där inga nya åkattraktioner sedan vi var här sist, men de höll på att bygga något nytt.
Deras berg o dal banor är riktigt bra, där är även en linbana som ger en bra överblick av parken, vi hade lite problem med att få åka med bara, vid första försöket hade vi köat 5-10 min när de stängde pga av något tekniskt fel, lite senare var den i gång igen nytt försök och bara 3-4 personer före oss när de återigen stängde, men på tredje försöket då kom vi med.

Ett tåg har de med som kör runt i parken så man kan se de större djuren på nära håll, när vi åkte ställde sig en noshörning på spåret, och de berättade då att det hände ibland och det var inte något de kunde göra för att flytta på dem, de är stora och är medvetna om det så det är bara att vänta tills de flyttar sig. Så det blev en heldag i parken.

Dagen efter körde vi vidare till Ft Lauderdale där vi valt ett hotell som vi bott på tidigare, Själva hotellet är visserligen ett av de sämre vi bott på men det har ett bra läge nära till stranden och restauranger så vi chansade på att de bättrat sig sedan sist, de hade de inte… Spring break och naturligt vis hamnade vi grannar med ett gäng av dem, hotellet har en Tikki bar så lita oväsen var väntat så länge de hade öppet men herre jävlar vilket liv, när baren stängde hade de party utanför vår dörr först framåt 5 på morgonen blev det lungt, vid fyra var mitt humör inte på topp och jag på väg ut för att läsa lusen av slynglarna, men Diana tyckte inte det var en bra idé så jag ringde receptionen i stället för andra gången, sedan började det att lugna ner sig. Never ever det hotellet igen, inte ens på hotellet i Daytona där Bikeweek var i full gång var det något väsen, hålligång på barerna men när de stänger blir det lugnt och definitivt inget liv på hotellen.

Det blev sedan lite geocache letande för mig och strand häng för Diana och en tur till Sawgrass mill som är är ett hyfsat stort köpcentrum han vi även med.

På lördagen var det dax att köra ner till Miami för att lämna bilen som vid återlämnandet hade transporterat oss 161 mil på våra rundturer i Florida. Sedan blev det en Taxi för vidare färd till Båten.

20240311 10
Tampa, Väg korsning vid vårt hotell utanför Busch Garden

20240311 11
Tampa. Poolen på hotellet och Busch garden i bakgrunden
20240312 12
Tampa, Busch Garden, man kan åka runt med ett tåg i parken och titta på djuren.
20240312 13
Tampa, Busch Garden, Den här tyckte att tågspåret var ett bra ställe at stå på så det tog en stund innan han flyttade sig så tåget kunde fortsätta.
20240312 14
Tampa, Busch Garden, Det fins även en linbana man kan åka för att få en överblick av parken
20240312 15
Tampa, Busch Garden, En av mina favorit atraktioner.
20240312 16
Tampa, Busch Garden, Ytterligare en.
20240312 17
Tampa, Busch Garden, Den här är byggd i trä och är väldigt skumpig, jag fick jäkligt ont i ryggen när jag åkte den första gången vi var här så det har inte blivit fler åkturer med den för mig. annars var den bra.